Tallfusta gana el Premio Nacional de Construcción con Madera en Francia

28 jul 2020 | Noticias

L’obra realitzada a la Domaine de l’Hortus (bodega de vins) pels arquitectes Michele Orliac i Miquel Batlle (Michele&Miquel) juntament amb l’empresa TALLFUSTA S.L, ha estat guanyadora del Prix National de la Construction Bois (premi nacional de la construcció amb fusta) en la categoria de Travailler – accueillir que inclou construccions d’oficines, negocis, comerços i llocs públics.

Aquest premi busca guardonar a les millors obres realitzades dins de l’àmbit nacional francès que continguin una proporció significativa de fusta en la seva estructura. Això fa que una gran quantitat de sistemes constructius estiguin oberts a la competència per aquest guardó.

Així doncs, la Domaine de l’Hortus es situa a la Combe du Pic Saint Loup 34270 Valflaunes, i per a la realització de l’obra s’han utilitzat 400 m3 de fusta, principalment per els elements estructurals i panells interiors d’avet LVL, de Douglas per els elements estructurals exteriors i fusta thermotractada de Pi per la realització de tot el recobriment exterior de cobertes i façanes. Els diferents edificis realitzats ocupen una superfície total de 5,900 m2.

L’empresa Tallfusta ha realitzat tot el modelat en 3D, la mecanització amb CNC, premuntatge a taller de tots els elements de fusta i l’instal·lació a obra.