Coneix els membres del Comitè Científic del V Congrés Fusta Constructiva

29 jul 2022 | Noticias

El Gremi Fusta i Moble està organitzant el V Congrés Fusta Constructiva que reunirà els pròxims 8 i 9 de novembre els millors professionals i empreses de la cadena de valor de la fusta al Museu del Disseny de Barcelona. Aquest congrés compta amb la participació d’experts de quatre blocs que representen al sector: forestal, industrial, materials i construcció que treballen en una línia comú, l’impuls de la fusta local en la construcció.

Experts del Bloc Forestal

Míriam Piqué és Doctora en Ciències Forestals i Enginyera de Forests. Actualment, cap del Programa de Gestió Forestal Multifuncional del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC). Ha estat professora associada al Departament d'Enginyeria Agroforestal, Universitat de Lleida, durant 10 anys, i vocal de la Societat Espanyola de Ciències Forestals (2013-2021). Amb més de 20 anys d'experiència en la coordinació i participació en projectes europeus i de cooperació relacionats amb la dinàmica del bosc, i la gestió i planificació forestal adaptativa i multifuncional.

Emma Sebastià, que va debutar com a conferenciant a la primera Jornada de Fusta Constructiva de Vic, és arquitecta i membre de Industries de la Fusta Sebastia, empresa referent ja que, ha apostat per la fabricació de CLT a Catalunya.

Experts del Bloc d’innovació de Materials

Ana María Lacasta és Doctora en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona. És Catedràtica d'Universitat del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura de la UPC. Entre d’altres, és responsable del grup de recerca GICITED i del Laboratori d'Acústica i Estalvi Energètic de la EPSEB.

Laia Haurie és Doctora i Llicenciada en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona, professora agregada de l'àmbit de materials, del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura de la Universitat Politècnica de Catalunya des de l'any 2012 i responsable del Laboratori del Foc de la EPSEB. Investiga sobre el desenvolupament i la caracterització de materials de construcció amb diferents prestacions; especialment, sobre la millora del seu comportament en cas d'incendi. Una altra de les seves línies de treball està relacionada amb la valorització de residus en l'àmbit de la construcció.

Expert del Bloc d’Indústria

Ignasi Caus, gerent de TallFusta des de fa gairebé 25 anys. Amb una amplíssima experiència en el sector, Caus forma part de la Junta Directiva del Gremi Fusta i Moble.

Experts del Bloc de Construcció

Miquel Vilaró, va ser l’encarregat d’anunciar a la II Jornada de Fusta Constructiva de 2022, que van tenir lloc a Avià, la pròxima celebració d’aquest congrés. Vilaró és arquitecte i consultor especialitzat en construcció sostenible a Diob.

Jorge Blasco, conegut i reconegut en el sector, és arquitecte perit forense (Especialitat Estructures i fonamentacions, Lesions en edificis), membre de AAEPFMC i President Honorífic de Profusta. A més, té despatx propi d’arquitectura, Estudi m103, SLP.

Pilar Giraldo integra també aquest comitè. Doctora Arquitecta per la Universitat Politècnica de Catalunya, és també investigadora del Institut Català de la Fusta (INCAFUST – CTFC) i professora del Màster en Enginyeria de Seguretat contra Incendis de la UPC School- BarcelonaTech. Ha participat en diferents projectes relacionats amb sistemes de construcció de fusta i construcció sostenible, amb especial interès en l’ús de bio-materials i productes de fusta.

Pere linares és soci de House Habitat des de fa més de 14 anys. Aquesta empresa, de referència a Catalunya i la resta d’Espanya, és experta en cases passives amb estructura de fusta, materials naturals o ecològics respectuosos amb la salut i el medi ambient.

Compromís amb el sector

El Congrés Fusta Constructiva, que creix any rere en any en participants i visitants és ja un punt de trobada de professionals experimentats de la construcció en fusta. Tal i com va explicar Miquel Vilaró: “Volem mostrar tot el recorregut i procés de la fusta, amb especial atenció a la de KM.0, fins la seva reutilització”

Tot i que en les pròximes setmanes obrirem les llistes d’inscripció, si vols formar part del V Congrés Fusta Constructiva, contacta’ns ja.