Ars Gratia posa a la venda el seu ecosistema de e-commerce a Espanya

21 feb 2024 | Noticias

A través de la marca comercial Wood Addicts, l'empresa Solsonina Ars Gratia ven en línia retalls i taulers i tauletes de fusta a escala estatal, i s'ha posicionat com el primer e-commerce de fusteria directa, després d'Amazon i Leroy Merlin.

"Fou una aposta l'any 2018, sense tenir-ho molt clar, i el que ens va passar durant la pandèmia és que aquest canal va multiplicar per 20 les seves vendes".

El que es va iniciar com una manera per donar valor als retalls de producció que generava l'empresa, i que fins llavors es llençaven o es cremaven, ha crescut i ha acabat sent una línia de negoci pròpia de l'empresa. En un principi es va apostar per la plataforma Amazon, que permetia entrar de manera àgil i immediata en el món de l'e-commerce. Els inicis van ser lents, amb la primera venda al cap de vuit mesos d'estar presents en la plataforma. Ara, però és un canal que genera més de 100.000 euros de vendes anuals per l'empresa, principalment amb els retalls de producció de les altres línies de negoci i activitats productives. Es va fer un esforç de posicionament de la marca Wood Addicts en la plataforma i ara és una de les més actives i reconegudes. S'aprofita també la logística pròpia d'Amazon, amb un enviament d'un palet setmanal als seus magatzems intel·ligents, amb el qual es realitzen vendes les 24 h del dia, set dies a la setmana, durant tot l'any. El marge és molt variable, però considerant que es ven més que tot un subproducte amb un valor inicial molt baix, genera vendes constants, a més a més d'aportar una certa estabilitat en l'àmbit de tresoreria.

Screenshot from 2024-02-19 18-02-24.png

Seguint els primers resultats satisfactoris a Amazon, es va crear llavors la web de venda directa, pròpia, i això ha permès de millorar el marge comercial d'aquesta línia de negoci. Després de quatre anys, la web pròpia té unes visites orgàniques que generen un volum en vendes creixent. I també permet entrar en contacte amb molts artesans i professionals que acaben fent encàrrecs més específics de fusteria. A més a més, existeixen sinergies entre les diferents plataformes, que es fan créixer mútuament.

Més recentment l'empresa s'ha posicionat sobre la plataforma MIRAVIA i té previst ampliar a una altra plataforma amb gran potencial a escala europea.

Screenshot from 2024-02-19 18-05-28.png

"L'escalabilitat del model és molt interessant perquè una vegada un té una presència sòlida i reconeguda en una de les plataformes principals, el salt quantitatiu ampliant l'oferta comercial, o replicant l'oferta a altres plataformes, és molt ràpid"

"Ara, però, allò que en un principi ens va emocionar i fascinar, s'ha tornat feixuc. Tenim l'estructura humana justa per servir el nivell actual de vendes, però el creixement natural que té (+15% anual), ens està pressionant. No volem fer créixer més l'equip de l'empresa i el e-commerce t'obliga a una presència i reactivitat permanent i immediata que és fàcil de gestionar al principi, però ja no pel nivell de vendes al que hem arribat. És un model que ens ha funcionat fins ara, que té un enorme potencial, a escala estatal i europeu, però que ens ha portat als nostres límits, i que per continuar creixent, necessita un equip humà i tècnic al darrere més gran que el nostre. És ideal per una empresa que vulgui entrar en aquest món i fer el salt directament amb un canal establert. Ofereix sinergies amb qualsevol classe d'activitat productiva perquè al final del dia estàs valorant restes de producció, fustes i altres materials que ja estàs fent servir".

L'oferta inclou una web de venda directa (www.woodaddicts.es), una marca comercial, i el catàleg existent de la marca en les plataformes de e-commerce Amazon i altres. Contacte: teresa@arsgratia.art

Screenshot from 2024-02-19 18-02-54.png