Ponmadera, sobre gestió i control per a les empreses del sector fusta, a l’Escola del treball de Lleida

08 nov 2023 | Notícies

El passat 25 d'octubre a les sis de la tarda, en el marc de la desena Setmana de la Fusta de Catalunya, el responsable de l'empresa Ponmadera va visitar l’aula de tècnica del departament de fusta de l’Escola del Treball de Lleida per oferir una formació sobre el funcionament i quins avantatges té el seu programari de gestió i control per a les empreses del sector de la fusta.

En la presentació van participar els alumnes de segon de grau mitjà i els alumnes de primer de grau superior. També van assistir els quatre professors tècnics dels cicles i una empresa de fusteria d'Almacelles que va mostrar interès.

En la presentació es van veure totes les possibilitats de gestió que dona el programa i es va comprovar com mitjançant l'aplicació, que es pot descarregar al mòbil, es poden enviar les hores que fa cada treballador en cada projecte i foto de gestos o de la tasca que s'està realitzant. La presentació la va fer el Sr. Josep Gort, exalumne d'aquesta mateixa escola, que alhora és el fundador, mentor i responsable d'aquest programari. Com a empresari del sector ha estat treballant un temps amb algunes de les necessitats per millorar la gestió i el control dels projectes.

1699381015891.jpg

L'escola del Treball de Lleida s’inicia aquest any amb el cicle formatiu de grau superior "Disseny i Moblament" i, tenint en compte la necessitat de les empreses amb treballadors qualificats i amb competències per desenvolupar tasques dins l'oficina tècnica, queda palès que el programari de Ponmadera pot ajudar a millorar la competència digital dels alumnes i, a la vegada, treballar la gestió de l'inventari, els pressupostos i el control d'alguns dels projectes que es duen a terme amb els alumnes i així apropar-los al món real.

“Intentarem adaptar i fer anar aquesta eina o programari en alguns dels projectes que duem a terme dins d'alguns mòduls professionals; com MP3: desenvolupament de producte en fusteria i moble MP5: instal·lacions de fusteria i mobiliari i MP 7: gestió de la producció en fusteria i moble”, expliquen des de l’Escola del Treball de Lleida.

1699381015905.jpg

Tot el que és jornades o presentacions de nous productes o eines és important incloure-les dins els cursos, per què així l'alumne entra en contacte amb el món empresarial, veu les novetats i els mateixos comerciants o experts amb la matèria els hi poden aportar un punt de vista molt més ampli amb les innovacions del sector i una perspectiva més motivadora. “En aquestes activitats convidem a les empreses que col·laboren acollint alumnes per a la formació pràctica i formació dual, així com a altres del mateix sector”, conclouen.