Objectiu: facilitar la inserció laboral de fusters

16 oct 2023 | Notícies

Entre finals de setembre i principis d’octubre va tenir lloc el Curs Iniciació: Instal·lació de Fusteria Constructiva, amb el que va col·laborar el Gremi Fusta i Moble i que va tenir lloc a MACUSA, Maderas Cunill.

L’objectiu del Gremi amb aquesta col·laboració és facilitar la inserció laboral de fusters. A hores d’ara, estem davant d’una manca de relleu generacional i es necessiten fusters, ebenistes, instal·ladors de parquet, operaris qualificats i experts en construcció en fusta. Aquest curs ha estat subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de Projectes Innovadors i Experimentals.

El Gremi Fusta i Moble s’ha encarregat de la selecció del professor, Joan Rio, professor de fusteria de l’Institut de F.P. Miquel Martí Pol i conjuntament amb ell i d’en Josep Formentí – tècnic assessor de la família de FP Fusteria – ara jubilat -del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya – s’ha elaborat el temari. Des del Gremi Fusta i Moble no es descarta l’actualització continuada d’aquest temari per tal d’oferir altres accions formatives similars a ajuntaments o associacions que ho puguin requerir.

63a12cd6-1113-4366-8c15-ad9c9ece15fe.jpeg

Enguany, el curs s’ha portat a terme a la seu de l’empresa MACUSA, Maderas Cunill SA, que ha cedit les seves instal·lacions pel curs de fusteria bàsica i ha permès que els alumnes puguin visitar el taller i la resta de les instal·lacions per tenir un coneixement més ampli del dia a dia de la feina en una empresa fustera. Comercial Técnica Boira i SIGA han posat a disposició d’aquesta iniciativa les eines, cintes i adhesius per realització d’activitats pràctiques.