El Gremi Fusta i Moble participarà a la Fira de l’Energia i la Construcció Sostenible

03 feb 2023 | Notícies

El Gremi Fusta i Moble torna a repetir experiència a la Fira de l’Energia i la Construcció Sostenible, que es celebrarà a Vic del 16 al 18 de febrer, on participarà amb ponències amb professionals destacats del sector i tallers pràctics enfocats a professionals i estudiants.

A càrrec de les ponències es troben:

• Xavi Guitó, de Macusa, que parlarà sobre el sistema industrialitzat d’Entramat Lleuger en Fusta
  • Toni Muns, de Muns Woodworks, amb una ponència sobre dissenys d’interiors saludables amb fusta
  • Ignasi Caus, gerent de Tallfusta que tractarà sobre la construcció industrialitzada en entramat lleuger.
  • Marc Figueras,de LIGNIA Estructura, amb una ponència que es titula “El bosc a casa nostra”
  • Ester Blanco, del proyecto Woodmarket, parlarà sobre digitalització i com utilitzar-la al servei de la indústria fustera i avançarà informació sobre el taller de digitalització que es farà coincidint amb la festivitat empresarial de S. Josep.
  • Sergi Sebastia, de Fustes Sebastia, ens explicarà com entendre la fusta.
  • Max Rutgers, de Maxmadera, parlarà sobre l’oficio de fuster des de l’origen a avui en dia a més de conduir un taller adreçat als estudiants de Formació Professional.
  • Miquel Vilaró, de DIOB (Consulting General de Construcció) que presentarà les novetats de l’any 2023 en fusta constructiva
  • Josep Mutge, de Mutge Arquitectes, parlarà sobre la implantació de vàters secs ecològics en habitatges i espais exteriors.

El divendres 17 també es posaran en marxa dos tallers:

• Taller de Solucions en obres per gentilesa de DSF FERRETERS que va patrocinar el III Concurs de Construcció Ràpida en Fusta a Àvia al juny 2022. Aquests tallers proposen quines són les eines més adients per treballar en obres de fusteria amb maquinària portàtil amb bateria. S’organitzaran en grups reduïts i simultanis durant el matí i la tarda del divendres 17 de febrer a l’explana que dona accés al recinte firal de Vic. Aquest taller està orientat a interessats en fusteria industrial i a estudiants de Formació Professional tant de Grau Mig com de Grau superior. El taller serà impartit per Francisco Beran, Tècnic en maquinària per a fusteria i Responsable de Vendes en Lamello para Espanya i Portugal, Cristian Gonzalo, Assessor tècnic de l'empresa Mafell en Espanya, i Daniel Galindo, responsable de zona Catalunya Indústria de l'empresa Mirka Ibèrica.

• Taller d’encaixos tradicionals de fusteria estructural amb eines manuals, amb l’objectiu d’aprendre a fer encaixos de fusteria estructural. Impartit per Max Rutgers, de Maxmadera.