El 6è Congrés Fusta Constructiva enfoca el futur de la fusta constructiva: rehabilitació i construcció en alçada

16 nov 2023 | Notícies

El 6è Congrés Fusta Constructiva, organitzat pel Gremi Fusta i Moble de Catalunya, es celebrarà el 29 i 30 de novembre al Campus Nord (UPC). Amb l’objectiu d’oferir una mirada global de tota la cadena de valor de la fusta, es farà especial èmfasi en temes tan diversos -però relacionats- com la construcció amb fusta en alçada, la rehabilitació d’habitatges amb fusta i la lluita contra el canvi climàtic.

El Congrés comptarà amb cinc blocs diferenciats, que abastaran des de la fase inicial de la fusta, al bosc, fins a projectes de construcció i rehabilitació. El primer bloc es titula “Del bosc fins el detall constructiu”, i comptarà amb ponents de referència a nivell forestal com Mario Beltrán, cap de grup al Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, Josep Maria Tusell, responsable de l’Àrea Tècnica del Consorci Forestal de Catalunya, Eduardo Rojas Briales, degà del Col·legi d’Enginyers de Forests, Albert Admetlla, enginyer tècnic forestal, especialitzat en Càlcul i Disseny d’Estructures de Fusta i amb Emma Sebastia, arquitecte de Fustes Sebastia.

El segon, que patrocina House Habitat, tractarà sobre la fusta i els nous models de convivència. Aquí agafen un pes important les recents construccions d’habitatge cooperatiu, que han redibuixat el mapa dels pisos del present i el futur. En aquest segon bloc participaran quatre arquitectes: David Juárez, Diego Carrillo, de Celobert, Pol Massoni, cofundador de LACOL Cooperativa, i Daniel López, de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació (IMHAB).

Fusta i Salut és el títol del tercer bloc, que patrocina també House Habitat. En ell participaran tres experts en bioconstrucció: els arquitectes Sonia Hernández Montaño i Carles Labèrnia, i la Doctora en Biología Elisabet Silvestre, que alhora és assessora en criteris de salut en rehabilitacions, construccions i biohàbitat.

La innovació i la indústria també tenen espai i ocupen tot el quart bloc. Per parlar de novetats, indústria de la fusta i digitalització estaran Carles Martí, director general del Grup Boix, Ana Martín, consultora en energia i sostenibilitat al CATEB, Jordi Gené, Tècnic del CTFC, Ester Blanco, Responsable de Transferència tecnològica al CTFC, i Ignasi Caus, gerent de Tallfusta.

Com hem avançat abans, la rehabilitació tindrà força pes en aquest sisè congrés. Així, el cinquè bloc es titula “Projectes de construcció i rehabilitació en fusta” i comptarà amb la participació de 5 reputats arquitectes: Josep Maria Fabregats, Daniel Ibáñez, Director del IAAC (Institut d’Arquitectura Avançada de Catalunya) i Doctor en Disseny per la Universitat de Harvard, Manuel Sánchez-Villanueva Beuter, CEO d’Haz Arquitectura S.L.P., Xavier Orteu, Director a l’estudi d’arquitectura Orteu Riba Arquitectes.

Aquesta sisena edició compta amb el recolzament de les principals empreses del sector: Arquima, Cadwork, Egoin, Fustes Sebastia, Gilabert, MACUSA, SCM Group, TallFusta i Vive la Madera. Col·laboren també Centre Tecnològic i Forestal de Catalunya (CTFC), Diob, Lingomad, Interempresas, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’Estudi d’Arquitectura M103. Consulta programa Inscripcions