Una empresa catalana fomenta la construcció ecològica

Canadian Nordic House Catalunya, empresa amb seu a Tordera (Maresme), ha iniciat un projecte de construcció de cases que aposta per l’ús de materials naturals amb l’objectiu de minimitzar l’impacte sobre el medi ambient i els seus habitants. Els principis d’aquesta arquitectura són els següents: Aprofitament dels condicionants climàtics de l’entorn per obtenir el màxim rendiment, ús de materials amb baix contingut energètic i la minimització del balanç energètic global de l’edifici.

L’empresa catalana també introdueix en les seves construccions, el concepte de casa passiva. Aquesta idea sorgeix a principis dels anys 90 a Alemanya i consisteix en quantificar la despesa energètica d’una casa amb un ús molt baix d’energia. A més, tots els nous habitatges de Canadian Nordic House Catalunya, se’ls hi aplica una certificació energètica que permet mesurar tangiblement els nivells d’estalvi.

En paral·lel cal destacar que els sistemes de ventilació de doble flux amb recuperació de calor asseguren la qualitat de l’aire amb importants estalvis en climatització. Les bombes aerotèrmiques per la generació d’aigua calenta redueixen el consum d’aigua i gasoil de fins el 50%.