“Si tots els actors que intervenim al III Congrés Fusta Constructiva posem el nostre granet de sorra, generarem les sinèrgies necessàries per crèixer cada dia més i donarem la imatge de clúster potent, modern i amb futur que tots volem”

En Lluís Biosca Minguell és el Country Manager de Felder Group Iberica, empresa líder en enginyeria mecànica i tecnologia en el camp del processament de fusta i materials composts. El desenvolupament i la producció d'una sèrie de models de més de 180 màquines, des de màquines de fusteria estàndard combinades fins al centre de mecanitzat CNC de 5 eixos d'alta gamma, es duu a terme a la fàbrica de Hall, al Tirol. Més de 650 empleats treballen diàriament per a trobar solucions intel·ligents als fusters de tot el món.

Pot tenir una empresa multinacional de més de 2500 empleats i amb punts de venda en 84 països del món caràcter familiar?

I tant que sí! De fet és un dels nostres grans avantatges. El que diferencia una empresa familiar respecte d’una que no ho és, és com es prenen les decisions i amb quin enfoc. Quan es tracta d’una empresa familiar, el més important és el client, totes les decisions van enfocades a buscar la excel·lència en el servei, la millor qualitat de producte, etc. Com que no s’ha de respondre davant d’accionistes ni aportar-los dividends, sinó que en tot cas és la pròpia família Felder qui inverteix, tots els beneficis reverteixen en noves inversions. Això ens ha fet créixer molt més ràpid que la resta de grans grups.

Com a exemple, en la reunió anual amb tota la força de vendes que es fa al Tirol austríac al gener, el senyor Johann Felder va enfocar gran part del seu discurs al valor i la família, a presentar la tercera generació que entra amb força als llocs directius després de treballar en molts departaments durant anys per formar-se i a les noves inversions previstes per fer front als reptes que encarem en els pròxims 5 anys.

En definitiva, no és només si pot o no pot ser familiar una empresa tant gran, sinó que creiem que ha de seguir essent així perquè és millor per als nostres clients.

El passat 7 i 8 de novembre FELDER GROUP va presentar les darreres novetats en aplicacions tecnològiques per la fusta, quines destacaries i per què?

En aquesta edició vam decidir donar un punt de vista diferent a les nostres Felder Tek. En comptes de presentar novetats de producte que ja havíem presentat a Ligna i que presentarem també per primer cop a FIMMA, la fira de València al Març, vam decidir convocar a alguns de les empreses que innoven en el sector de la fusta encara que no tinguessin a veure amb la maquinària pròpiament dita, com fabricants de cantells, taulers, ferratges, abrasius, etc.

En el nostre cas, vam enfocar les xerrades en la seguretat, amb el nostre sistema revolucionari PCS que presentarem a FIMMA, i a la industria i artesania 4.0 amb les solucions que permeten a les empreses del nostre sector fer-se més competitives. Com a exemple, un dels clients que tenim formant-se aquesta setmana a les nostres aules de formació aquesta setmana em comenta: „He fet el pas a millorar en software, perquè veig que és la única forma que tinc de poder competir i donar un servei de qualitat als meus clients“, es tracta d’un taller de fusteria amb només dues persones treballant-hi.

En què es diferencia FELDER GROUP d'altres empreses de maquinària per la fusta?

La qualitat i el servei per sobre de tot. Totes les nostres màquines son fabricades a Àustria en una producció molt profunda per tenir un control absolut del producte. I així el nostre lema „Felder, el treball perfecte de la fusta“

El servei comença en l’assessorament correcte al client, des del primer moment acompanyem al nostre futur client i l’assessorem per tal que prengui la decisió correcta.

Tenim una gama que satisfà totes les necessitats dels nostres clients, gràcies a que escoltem al client, tenim en compte les seves necessitats i treballem per donar-li la solució perfecte.

Quina és la col·laboració establerta entre FELDER GROUP i el GREMI FUSTA i MOBLE?

Des de fa ja un quants anys, tant bon punt vam començar a operar a Catalunya, vam tenir molt clar que perquè Felder tingui èxit, el món de la fusta havia de ser un sector potent.

Amb aquesta premissa, ajudem en tot el que podem a que això sigui una realitat. El Gremi ha fet i fa molt des de fa uns quants anys per aquest sector i compta amb Felder Group com a aliat per aconseguir aquest objectiu comú.

Per què FELDER GROUP és patrocinador del III Congrés Fusta Constructiva?

Perquè creiem que el sector de la fusta té molt futur. Si tots els actors que hi intervenim posem el nostre granet de sorra, generem les sinèrgies necessàries perquè creixem cada dia més i donem la imatge de clúster potent, modern i amb futur que tots volem.