Es certifica la primera mel provinent de boscos sostenibles

18 feb 2021 | Notícies

L'empresa Mel Muria, del Perelló, certifica la primera mel provinent de boscos sostenibles, obtenint la llicència d’ús del Logotip PEFC, pel que l’empresa podrà utilitzar el segell PEFC com a a garantia d’origen sostenible de la mel donant-li així un reconeixement mundial.

PEFC és el sistema de certificació forestal més implantat al món. El seu principal objectiu és assegurar que els boscos siguin gestionats de manera responsable, i que la seva multitud de funcions estiguin protegides per a les generacions presents i futures.

La visió empresarial de l’empresa Muria encara diverses accions per mantenir la biodiversitat, anant més enllà de cuidar les abelles, promovent la pol·linització i produint un impacte ambiental beneficiós pel planeta. Durant aquest darrer any, han treballat de la mà de PEFC Catalunya per certificar la primera mel provinent de boscos certificats en Gestió Forestal Sostenible d’Europa i la primera que s’exporta a tot el món.

L'Associació Catalana Promotora de la Certificació Forestal, PEFC CATALUNYA, va sorgir l'any 2001, promoguda per 19 entitats vinculades al món forestal, integrada per propietaris forestals (públics i privats), indústries de transformació de la fusta i altres sectors com ara: consumidors, entitats conservacionistes, professionals, universitaris, etc. Després de prop de 20 anys treballant per la bona gestió forestal l'associació ha aconseguit que 265.476 ha de boscos de propietaris forestals privats i públics (un 20% de la superfície arbrada -bosc- de Catalunya) estiguin certificades PEFC, i que 185 empreses transformadores i comercialitzadores a Catalunya tinguin certificada la seva Cadena de Custòdia pel sistema PEFC.

El Gremi s'ha adherit a l'Associació per donar suport i visibilitat a les activitats de PEFC CATALUNYA.

MÉS INFORMACIÓ PEFC www.pefc.cat