Aquestes són les noves mesures sanitàries que t’afecten

19 oct 2020 | Notícies

Les noves mesures previstes pel Govern de la Generalitat davant les darreres dades d’evolució de la pandèmia de la Covid-19 a Catalunya contemplen limitació de moviments de la població i s’aplicaran durant 15 dies; entraran en vigor la nit de dijous 15 a divendres 16 d’octubre, un cop s’hagin publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Us en destaquem aquestes:

• Implementar el teletreball a les empreses en la mesura que sigui possible.
  • Reduir al màxim la mobilitat i limitar les reunions socials a les imprescindibles.
  • Bars i restaurants: han de romandre tancats i només poden prestar servei de dinars per emportar.
  • Comerços i centres comercials: es limita un 30% l’aforament dels comerços de més de 400 m2.
  • Fires, congressos i convencions: queden suspeses.
  • Parcs i jardins: tancaran a les 20 h.
  • Sales de joc i parcs d’atraccions: han de romandre tancats.
  • Cinemes i teatres: reducció de l’aforament a un màxim del 50%.
  • Universitats: han de fer les classes telemàticament.
  • Hotels: només poden donar servei als hostes.
  • Oci nocturn: ha de romandre tancat.
  • Activitats i competicions esportives no professionals: queden suspeses a excepció dels entrenaments.
  • Gimnasos: reducció al 50% de l’aforament i sempre amb cita prèvia.

En l’àmbit laboral, des del Consell de Relacions Laborals, es recomanen aquestes mesures de prevenció i higiene en els centres de treball:

• Promoure les mesures organitzatives i tècniques que permetin limitar al màxim la mobilitat de persones treballadores, prioritzant el treball a distància, el teletreball, les reunions telemàtiques, o bé altres mesures quan la mobilitat sigui imprescindible, com horaris d’entrada i sortida esglaonats, flexibilitat horària, o similars.
  • Quan no sigui possible prioritzar el treball a distància, adoptar mesures organitzatives en les condicions de treball, de forma que es garanteixi el manteniment de la distància de seguretat interpersonal mínima. I quan això no sigui possible, han de proporcionar-se a les persones treballadores els equips de protecció adequats al nivell de risc.
  • Adoptar mesures de neteja i desinfecció adequades a les característiques dels centres de treball i intensitat d’ús, així com garantir la ventilació dels espais i edificis, d’acord amb els protocols que estableixin en cada cas les autoritats sanitàries, i molt especialment dels espais comuns dels centres de treball, restringint o esglaonant el seu ús per evitar aglomeracions, intensificant la neteja de superfícies, establint que les zones de descans permetin el distanciament entre persones o establint zones d’entrada i sortida diferenciades, entre d’altres.
  • Posar a disposició de les persones treballadores aigua i sabó, o gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat viricida autoritzats, per a la neteja de mans.
  • L’ús de la mascareta és obligatori en l’entorn laboral quan l’espai de treball és d’ús públic o obert al públic, d’acord amb la Resolució SLT/1648/2020, de 8 de juliol, per la qual s’estableixen noves mesures en l’ús de mascareta per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de la COVID-19; o bé, quan hi hagi desplaçaments per l’interior del centre de treball. En el cas d’espais de treball tancats al públic, un cop la persona treballadora estigui al seu lloc de treball i fent tasques que no comporten mobilitat no serà obligatori l’ús de la mascareta, sense perjudici de les recomanacions específiques que puguin adoptar els serveis de prevenció de les empreses.
  • Adoptar mesures per evitar la coincidència massiva de persones, tant de persones treballadores, com dels clients o usuaris, durant les franges horàries en què es prevegi més afluència.