L’Hàbitat Cluster Barcelona reuneix als principals empresaris del sector per promoure la creació de sinèrgies.

• El Clúster va celebrar la passada setmana seu primer aniversari reunint els representats catalans del sector en unes Jornades d’Immersió Estratègica a Món Sant Benet.
  • Per al 2016, el Clúster es proposa desenvolupar solucions basades en la millora de la qualitat de vida de les persones i desenvolupar productes basats en les necessitats de l’usuari.
  • El Clúster treballa actualment per formar part del programa Catalonia Clusters de la Generalitat que impulsa aquestes entitats per tal de millorar la competitivitat de les empreses catalanes.

Barcelona, 16 de novembre de 2015.–

L’Hàbitat Cluster Barcelona va celebrar la passada setmana, el seu primer aniversari amb la organització d’una trobada empresarial de tot el sector de l’hàbitat a Catalunya. Les Primeres Jornades d’Immersió Estratègica, van comptar amb la participació d’empresaris de tots sectors que proveeixen solucions per l’hàbitat: il·luminació, tèxtil llar, domòtica, mobiliari, eficiència energètica, construcció sostenible, disseny d’interiors i accessoris de bany. El Clúster va comptar amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat.

El principal objectiu de les jornades és posar en contacte les diferents empreses participants entre elles i promoure la col·laboració i la creació de sinèrgies, així com l’adquisició de nous coneixements a partir d’experiències d’èxit d’altres empreses, o el coneixement de noves tecnologies i metodologies que els permetin innovar.

Per al 2016, el Clúster es planteja l’objectiu de desenvolupar solucions basades en la millora de la qualitat de vida de les persones i desenvolupar productes basats en les necessitats de l’usuari. Això s’ha conclòs en les jornades celebrades al Món Sant Benet en les quals han participat una cinquantena d’assistents representants d’empreses de l’hàbitat a Catalunya.

Les jornades van comptar amb un programa de conferències de casos inspiradors de projectes en col·laboració, estratègies empresarials d’èxit o noves tecnologies aplicables als negocis de l’hàbitat. També es van desenvolupar diferents tallers, especialment dissenyats per promoure la creació de sinèrgies entre els assistents i el treball conjunt en projectes col·laboratius, conduïts per Inofonomia, Ecodigma i Designthinkers.

Cluster

Durant les jornades, es va presentar la col·laboració entre Elisava i el món empresarial a través del cas d’èxit d’un projecte desenvolupat per Simon Holding amb aquesta universitat. En una altra sessió, l’Hospital Sant Joan de Déu, va aprotar un cas real d’aplicació d’una estratègia empresarial basada en l’experiència de l’usuari que està present en la definició de tots els processos i el re-disseny dels serveis que ofereix l’hospital per millorar l’experiència del pacient. La innovació en la gestió empresarial també va ser un dels aspectes tractats a les jornades, a partir d’una presentació de l’empresa Ecodigma. Per acabar, l’empresa Pangea Reality va presentar les possibilitats que la realitat augmentada ofereix als negocis de l’hàbitat, per millorar l’experiència dels consumidors d’aquest tipus de productes.

L’Hàbitat Clúster Barcelona i ACCIÓ han creat aquestes jornades amb l’objectiu que sigui una activitat fixa al calendari anual del sector a Catalunya.

Sobre l’Hàbitat Clúster Barcelona (HCB)

L’Hàbitat Clúster Barcelona treballa actualment per incorporar-se al programa Catalonia Clusters de la Generalitat, que impulsa aquestes entitats per tal de millorar la competitivitat de les empreses catalanes.

El Clúster té per objectiu promoure i contribuir a la competitivitat en la cadena de valor del sector per tal d’afrontar favorablement la globalització. Això ho farà a través de l’impuls a la innovació dels seus associats i la millora de les condicions d’entorn del sector.

El Clúster està format per empreses pertanyents a tota la cadena de valor de l’hàbitat i els seus agents: empreses proveïdores de matèria primera i de maquinària, empreses fabricants de mobles, il·luminació, tèxtil llar, petit electrodomèstic, paviments i revestiments o llars de foc, entre d’altres. També inclou distribuïdors majoristes i minoristes, prescriptors com arquitectes i interioristes i altres agents com centres de formació o centres tecnològics.

+ fotos