El Gremi de Fusters promou la creació de clústers

gremifustersEl Gremi de Fusters de Barcelona ha presentat, a través d’una xerrada informativa dirigida als seus agremiats, el treball de dinamització de clústers que vol impulsar a través del seu projecte Futur Sector Fusta i en col·laboració amb ACCIÓ (l’agència pública catalana per a la competitivitat de l’empresa). La sessió ha comptat amb les intervencions d’Antoni Maria Grau, director general d’Indústria a la conselleria d’Empresa i Ocupació; Roger Ylla, cap de Noves Oportunitats de Negoci d’ACCIÓ; i David Garcia, director executiu del Clúster Tèxtil i Moda de Catalunya.

Tots tres han demostrat amb xifres i dades la importància que tenen els clústers a l’hora d’incrementar la competitivitat de les empreses en els actuals mercats emergents. En aquests moments, un clúster és un instrument altament efectiu per reforçar la viabilitat i l’eficiència d’un negoci, perquè permet desenvolupar habilitats clau, tecnologies i relacions en xarxa entre fabricants, clients i proveïdors. A més, els seus principals protagonistes segueixen sent els empresaris, ja que en formen la base i en parlen en clau d'estratègia competitiva.

Des del 1983, a Catalunya s’han format més de 25 clústers, i la Generalitat –a través d’ACCIÓ– té la voluntat de seguir fomentant aquest tipus de sinergies empresarials. Bona prova d’això és, precisament, el Clúster Hàbitat, dedicat a promoure els elements d’habitabilitat de les construccions.