El Gremi comença a planificar la segona Setmana de la Fusta

gremidefustersEl passat dimarts 20 de gener, la seu del Gremi de Fusters de Barcelona va acollir la primera reunió preparatòria de la segona edició de la Setmana de la Fusta. Una trobada que va comptar amb la presència de representants de l’INCAFUST (Institut Català de la Fusta), ARESCAT (Associació de Rematants i Serradors de Catalunya), Gremi de Terrassa, ITEC (Instituto de Tecnologia de la Construcción), Universitat de Girona, Escola d’Art i Disseny La Garriga, ACIP (Associació Catalana d’Industrials del Parquet), PECFC (Associació Catalana de la Certificació Forestal) i Fundació Laboral Catalunya.

Un primer acord va ser escollir del 16 al 25 d’octubre com a data per la celebració de la Setmana de la Fusta. L’alternativa seria del 23 d’octubre a l’1 de novembre, aprofitant la festivitat de Tot Sants. Més enllà d’aquestes dues dates, des del Gremi es vol fer coincidir la Setmana amb la fira InteriHotel, la mostra d’interiorisme amb més repercussió a l’estat espanyol.

Definir un programa d’activitats que giri al voltant de la gestió empresarial i tecnològica és un dels altres grans objectius proposats pels agremiats. Com a novetat d’enguany, s’està estudiant la possibilitat de fer una exposició de la relació entre la fusta i l’evolució humana.

En paral·lel, el Gremi ha acordat promoure la Setmana de la Fusta a diferents fires com CONSTRUMAT, la Fira de la Biomassa, Biz BCN i el Showroom del Moble.

Tot i no poder assistir a la reunió cal citar la Union Empresarial Vallès Oriental, Gremi de la Fusta de l’Anoia,  BOSCAT, Gremi de la Fusta de Sabadell, Unió d’Empresaris de la Fusta de Girona, Fustes PRAM, Empresaris de la Sènia, Consorci Forestal de Catalunya, CENFIM (Centre de Difusió Tecnològica de la Fusta i el Moble de Catalunya), Associació de la Fusta de Lleida i Museu de la Torneria.

Des del Gremi es preveu que a finals de febrer ja quedi tancat el programa d’activitats i així poder començar la cerca de finançament a través d’ajuts o accions de patrocini.