Primers ponents confirmats pel 5è Congrés Fusta Constructiva

25 ago 2022 | Noticias

El 5è Congrés Fusta Constructiva, que tindrà lloc el 8 i 9 de novembre al Museu del Disseny de Barcelona, ja té els primers ponents confirmats, alguns d’ells amb fama internacional.

Gestió forestal

Així, el primer ponent confirmat per la trobada anual del sector de la fusta constructiva és Eduardo Rojas Briales. Degà del Col·legi d’Enginyers de Forests, és també el president de PEFC International, professor a la Universitat Politècnica de València i expert en gestió forestal. “Està molt bé parlar sobre canvi climàtic i ecologia, però, més enllà d’aquest missatge, hi ha un veritable problema de gestió, i és que qui ordena i regula desconeix per complet la realitat i les activitats que han modulat el territori rural durant segles i les conseqüències d’abandonar-les”, sosté Rojas Briales.

El segon ponent és el xilè Pablo Guindos. Doctor en Enginyeria de la Fusta, actualment és investigador principal en el Centre de Excel·lència CENAMAD y Director Executiu del CIM UC. Amb àmplia experiència en educació, és també acadèmic d’Enginyeria Civil del Departament d’Enginyeria Estructural i Geotècnica i del Departament d’Enginyeria i Gestió de la Construcció de la Pontifícia Universitat Catòlica de Xile.

El tercer ponent, Sergi Sebastia forma part d’una empresa que va una passa més enllà en el sector de la fusta constructiva i ofereix panells contralaminats (CLT) fabricats amb fusta 100% del Pirineu, Fustes Sebastia.

Ignasi Caus, Director General de TallFusta, també serà ponent en la gran trobada anual del sector fusta. Caus és també secretari de la Junta Directiva del Gremi, en el que té una participació molt activa.

Pròximament, més confirmacions...