El Gremi Fusta i Moble, el Departament d’Educació i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya signen un conveni per a millorar la formació del sector

08 oct 2020 | Notícies

Els objectius són augmentar el nombre d'estudiants que finalitzen els estudis i millorar les competències professionals associades a les noves tecnologies i tendències de producció

El Gremi de la Fusta i el Moble de Catalunya, el Departament d'Educació i el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC) van signar ahir un conveni de col·laboració, en el qual s'emmarca el Pla Estratègic Fusta, impulsat pel Gremi de la Fusta i el Moble de Catalunya, per a millorar la formació del sector de la fusta. La signatura es va realitzar en el COAC, en el marc dels actes previstos amb motiu del Dia Mundial de l'Arquitectura i de la Setmana de la Fusta de Catalunya.

L'acord, que van signar Quim Feixas, president del Gremi de la Fusta i el Moble de Catalunya, Joan Lluís Espinós, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, i la degana del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Assumpció Puig, té com a objectius augmentar el nombre d'estudiants que finalitzen els estudis relacionats amb el sector i dotar-lo de personal format en les competències professionals associades a les noves tecnologies i tendències de producció.

IMG_20201007_173157-768x576.jpg

En el diàleg posterior a la signatura sobre el Pla Estratègic d'FP de la Fusta, va quedar patent la necessitat de continuar treballant per a atreure a més joves al sector, malgrat que les matriculacions en Formació Professional de la família de la fusta havien augmentat en més de mig centenar. A més, es va recalcar la importància de sumar més talent femení al sector de la fusta, ja que actualment les dones només representen el 4.5% de les matriculacions en Formació Professional sobre Fusta.

Pla Estratègic d’FP de la Fusta

El Pla Estratègic d’FP de la Fusta el van signar el passat 11 de juny de 2019 el Gremi de Fusta i Moble, el Departament d’Educació, el Sector Fusta Catalunya i la Confederació Catalana de la Fusta. A través d’aquest projecte es vol:

Impulsar el Centre Tecnològic de la Fusta, ubicat a l’Institut Escola del Treball de Barcelona. Augmentar el nombre d’estudiants de la família professional i impulsar les vocacions femenines al sector. Aportar personal expert per a la millora de la formació i la qualificació professional i disposar d’un espai per fer formació tècnica dels futurs professionals i dels treballadors propis i/o clients de les empreses col·laboradores. Facilitar la formació del professorat d’FP i promoure la col·laboració en projectes d’Emprenedoria i InnovaFP.

Cicles formatius i centres implicats

Pel que fa als cicles formatius que es promocionaran a través d’aquest conveni són, en grau mitjà d’FP, Fusteria i Moble i Instal·lació i Moblament, en grau superior d’FP, Disseny i Moblament i Disseny i Moblament, perfil professional de Construccions Efímeres i Decorats, i el programa de Formació i Inserció (PFI) d’Auxiliar en Treballs de Fusteria i Instal·lació de Mobles.

La relació de centres d’FP i PFI vinculats a aquests estudis són: Institut Escola del Treball (Barcelona), Institut Escola del Treball (Lleida), Institut Escola Industrial (Sabadell), Institut Guillem Catà (Manresa), Institut Josep Brugulat (Banyoles), Institut Miquel Martí i Pol (Cornellà de Llobregat), Institut Pere Martell (Tarragona), Institut Vil·la Romana (La Garriga), Institut Castell dels Templers (Lleida), Institut Marina (La Llagosta), i els Pla de Transició al Treball (PTT) que es duen a terme a Torelló, Arenys de Mar i Terrassa.