1257

L’existència de l’entitat gremial es remunta a l’any 1257, en el que quatre dels seus representants formaven part del Consell de Cent de la ciutat de Barcelona.

1393

El 1393 es constituí l’Honorable Confraria de Mestres Fusters de Barcelona, la seu gremial de la qual es trobava el 1511 al carrer de la Fusteria.

1887

El 1887 es va constituir el “Centro de Carpinteros Matriculados”, coexistint les dues entitats fins a la seva unió el 1931.

1933

El 1933 es constitueix, en la pròpia seu gremial, el Foment Industrial Tècnic de les Arts de la Fusta de Catalunya (F.I.T.A.F), l’intent més reixit, fins aleshores, d’agrupar les entitats del Ram a Catalunya, entitat precursora de la formada passats bastants anys i que, en l’actualitat, és la Confederació Catalana de la Fusta.

1943

El 1943, després d’actives gestions, s’aconseguí retornar a la casa patrimonial i es va fer amb el nom de “Gremio Sindical de Carpinteros, Ebanistas y Similares”. No obstant això, el reconeixement oficial no es va produir fins al 1959.

1977

El 1977, amb la nova llei d’associacions, l’entitat va adoptar definitivament la denominació Gremi de Fusters, Ebenistes i similars de Barcelona.

2015

La llarga trajectòria del nostre Gremi, que el 2015 va ser honorada amb la Creu de San Jordi, ens converteix en una de les associacions empresarials vives més antigues.

2016

L’any 2016 l’entitat canvia el nom i passa a ser GREMI FUSTA I MOBLE, amb àmbit d’actuacions a nivell de tot Catalunya.

2017

El 2017 s’incorpora, per fusió, el Gremi de la Indústria de la Fusta de Manresa i Berga, la qual cosa suposa una ampliació important de la base social gremial.

Agrupant les següents activitats:

• Fusters
  • Ebenistes
  • Fabricants de Mobles
  • Fusteria d’Obres
  • Tapissers
  • Fabricants de cadires
  • Envernissadors i Lacadors
  • Marcs i Motllures
  • Modelistes
  • Fabricants de parquet
  • Torners
  • Tallistes
  • Marquetistes
  • Restauradors
  • Fabricants de raspalls i pinzells
  • Col·locadors
  • Muntadors
  • Entre altres industrials del Sector

Si t’agremies, formaràs part del col·lectiu que representa la nostra identitat com a empresaris del Sector, amb una tradició antiquíssima. Estar agremiats enforteix la nostra representativitat davant totes les administracions públiques i afavoreix que les nostres accions, campanyes i reivindicacions puguin ser més valorades. Estaràs representat al més alt nivell dins el Sector de la fusta, ja que el Gremi pertany a la Federació Provincial de les Indústries de la Fusta de Barcelona, integrada a la Confederació Catalana de la Fusta i a Unemadera, entitats d’àmbit estatal.